Kamis, 12 November 2015

Tumbuh-tumbuhan hiasan - Penyembuhan The Sifat Of The Plants Terbongkar (Bahagian 3)

Tumbuh-tumbuhan hiasan - Penyembuhan The Sifat Of The Plants Terbongkar (Bahagian 3)

Artikel ini mendedahkan sifat-sifat penyembuhan tanaman hiasan dan cara-cara mereka boleh membantu apabila berurusan dengan masalah kesihatan.

Buah laut buckthorn mengandungi minyak, vitamin C, vitamin B, vitamin E, karotenoid, asid folik, gula, bahan-bahan mineral dan bahan-bahan biologi aktif. Minyak adalah besar sakit-pembunuh kaya dengan pelbagai vitamin. Di samping itu, minyak memudahkan proses penyembuhan dan rawatan keradangan dan ulser dalam saluran pencernaan. Anda boleh menggunakan minyak secara luaran, dan juga, dalam kes ekzema dan keradangan pelbagai membran mukus.
Haw Siberia bunga duri mengandungi minyak pati, asid organik dan flavonoid, tetapi buah-buahan kaya dengan vitamin C, karotena, asid organik, flavonoid, tanin dan bahan-bahan biologi aktif. Anda perlu membuat merebus, berwarna atau cabutan untuk merawat gangguan jantung dan masalah jantung, mencegah kekejangan dalam kes stenocardia dan tekanan darah tinggi penting. Di samping itu, ubat-ubatan ini boleh digunakan untuk berurusan dengan kelenjar tiroid yang terlalu aktif dan insomnia. Dalam usaha untuk membuat merebus, tanamkan satu sudu Siberia buah haw duri dengan segelas air mendidih dan rebus berwarna selama 10-15 minit. Selepas itu, tuang dan menambah air masak untuk mencapai kapasiti awal. Ambil satu sudu merebus 3 kali sehari sebelum makan. Anda boleh makan buah-buahan segar, juga.
Benih chestnut kuda (berangan) mengandungi glikosida, saponin, flavonoid, tanin, kanji, vitamin B1, vitamin C dan vitamin K. Daun kaya dengan karotenoid dan flavonoid; kulit kayu mengandungi glikosida, saponin, tanin dan flavonoid, tetapi bunga - glikosida, karotenoid, flavonoid dan bahan-bahan mucilaginous. Remedi yang diperbuat daripada kuda chestnut benih, daun, kulit kayu atau bunga boleh digunakan sebagai antikoagulan. Di samping itu, ia terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan buasir, aterosklerosis, penyakit sendi dan artritis. Ubat-ubatan yang besar ubat tahan sakit dan mempunyai tindakan anti-radang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar