Kamis, 12 November 2015

Tumbuh-tumbuhan hiasan - Penyembuhan The Sifat Of The Plants Terbongkar (Bahagian 1)

Tumbuh-tumbuhan hiasan - Penyembuhan The Sifat Of The Plants Terbongkar (Bahagian 1)

Tanaman hiasan adalah bertujuan untuk menggembirakan mata dan hati anda. Walau bagaimanapun, mereka boleh digunakan untuk tujuan perubatan, juga.

Buah-buahan chokeberry hitam mengandungi gula, flavonoid, vitamin P, vitamin C, karotena, asid organik, tanin dan bahan-bahan biologi aktif. Buah-buahan yang sangat baik bagi orang yang mengalami masalah pencernaan sebagai ubat penghadaman. Di samping itu, ia terbukti merawat aterosklerosis dan tekanan darah tinggi. Orang yang mengalami gastrik, berlebihan rembesan asid gastrik dan tekanan darah rendah harus mengelak daripada menggunakan buah-buahan dan jus chokeberry hitam.
Barberry daun dan akar terbukti mempunyai ciri penyembuhan. Mereka mengandungi alkaloid, daun mengandungi juga flavonoid. A berwarna diperbuat daripada daun barberry perlu digunakan untuk memudahkan penghadaman, merangsang selera makan dan merawat penyakit pundi hempedu. Di samping itu, ia amat dinasihatkan untuk wanita selepas bersalin. Air rebusan akar barberry merupakan ubat yang baik untuk menangani nefritis, radang pundi kencing dan sakit sendi.
Ungu bunga tunas, bunga dan daun digunakan untuk tujuan perubatan. Ia mengandungi minyak pati, glikosida dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif. Merebus A mempunyai kualiti perspiratory dan diuretik. Ia merupakan ubat yang baik untuk menangani batuk, bronkitis, nafas pendek, penyakit buah pinggang, gout dan sakit sendi. Anda boleh meletakkan daun ungu pada mendidih, membarah luka dan sakit. Apabila mengalami sakit kepala, hanya meletakkan daun di atas kepala anda.
Utara lima ubat rasa berry merangsang sistem saraf pusat dan sistem kardiovaskular. Selain itu, mereka mengawal peredaran darah, meningkatkan keupayaan fizikal dan mental anda. Anda perlu menggunakan buah-buahan dan biji. Utara lima buah-buahan rasa berry mengandungi bahan tonik, minyak pati, vitamin C, asid organik, flavonoid dan lain-lain bahan biologi aktif. Orang yang mengalami insomnia, tekanan darah tinggi dan gangguan jantung harus mengelak daripada menggunakan ubat-ubatan ini.
Buah ceri burung mengandungi organik asid, flavonoid, gula, tanin dan lain-lain bahan biologi aktif. Anda perlu menggunakan buah-buahan untuk membuat teh dan merebus. Ia terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan penyakit organ-organ pencernaan dan cirit-birit. Anda perlu menggunakan merebus untuk memampatkan dalam kes radang membran mukus okular.
Guelder-meningkat buah-buahan yang kaya dengan vitamin C, asid organik, gula invert dan tannin. Guelder-rose kulit kayu, pada gilirannya, mengandungi vitamin K, resin, asid organik, glikosida dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif. Ubat Bark terbukti untuk merawat penyakit wanita. Dari segi kegunaan luaran, anda boleh menggunakan ubat-ubatan untuk menghentikan pendarahan hidung. Buah-buahan mempunyai tindakan diuretik dan perspiratory. Mereka boleh digunakan untuk menangani ulser perut, dan juga, untuk menyebabkan muntah-muntah dan cirit-birit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar