Kamis, 12 November 2015

Bagaimana untuk mengelakkan pembekuan darah In A Way Asli?

Bagaimana untuk mengelakkan pembekuan darah In A Way Asli?

Kain darah adalah salah satu ancaman yang serius kepada kesihatan anda, yang membawa kepada lebih 100,000 kematian setiap tahun di Amerika. Kain muncul selama perjalanan panjang dalam kedudukan duduk atau dalam keadaan lain apabila peredaran adalah terhad seperti imobilitas lama, kehamilan, kecederaan, merokok dan lain-lain Dalam dunia perubatan keadaan ini dipanggil DVT - trombosis vena dalam tetapi gejala-gejala yang tidak boleh sentiasa perasan pada pandangan pertama. Kumpulan berisiko termasuk orang tua, mereka yang mempunyai kesihatan yang tidak baik dan lain-lain. Darah beku mungkin boleh membawa kecederaan teruk atau kematian jadi di sini adalah asas-asas yang anda harus sedar untuk mengelakkan atau, dalam hal penampilan, melayan mereka.

Apa nak buat?

Pertama, Dengan mengekalkan berat badan yang sihat dan bersenam secara tetap, mereka mengurangkan keupayaan badan untuk membentuk darah beku.

Kedua, tidak mengabaikan sakit di kaki anda atau jika mereka menjadi kebas atau berdenyut. Memeriksa mereka untuk apa-apa bengkak atau melihat jika terdapat tompok kemerahan atau kebiruan.

Ketiga, sentiasa mengelakkan jangka masa yang boleh bergerak lengkap atau duduk kecuali doktor anda mengarahkan anda untuk menetap di luar. Namun, cuba untuk meminta doktor anda untuk program terapi fizikal yang boleh membantu anda untuk meningkatkan aliran darah di kaki anda dan mengurangkan bengkak.

Keempat, tidak pernah berhenti bergerak sepenuhnya. Jika anda berada dalam kereta api atau kereta, anda perlu bergerak setiap jam atau sekurang-kurangnya setiap dua jam. Jika anda mesti mengambil penerbangan yang panjang, mengambil masa untuk meningkatkan peredaran dengan melakukan senaman kaki di tempat duduk anda.

Kelima, berhenti merokok boleh membantu anda untuk mengurangkan risiko mendapat darah beku.

Keenam, orang yang mempunyai risiko yang sangat tinggi untuk pembekuan darah dinasihatkan supaya memakai stoking sokongan.

Bagaimana untuk melawan darah beku dengan makanan

1. Spices. Dikenali rempah pencegahan DVT termasuk lada cili dan kayu manis dan halia, oregano, dan kunyit, yang salisilat kandungan melawan off beku. Bawang putih dan bawang juga boleh memberi manfaat untuk mengelakkan pembekuan darah

2. tembikai. Honeydew atau tembikai tembikai juga besar buah pencegahan DVT ditambah mereka mengandungi tahap antioksidan beta-karotena.

3. Kale. Makanan ini juga mempunyai fungsi berganda. Ia menghalang DVT dan membawa banyak karotena, lutein, dan antioksidan untuk organisma.

4. Buah-buahan. Sebagai yang telah disebutkan di atas, salisilat pasti akan mengelakkan DVT daripada muncul. Anda boleh mencari banyak mereka dalam kismis, blueberry, strawberi dan oren.

5. Ikan. Spesis ikan yang paling berguna untuk pencegahan DVT tetapi mengandungi banyak lain asid lemak yang berguna - omega 3. Anda harus cuba untuk mempunyai ikan bilis, salmon, tuna, mackerel, herring atau sekurang-kurangnya untuk satu hidangan dalam minggu ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar