Kamis, 12 November 2015

Alternatif dan Saling Melengkapi Perubatan (CAM)

Alternatif dan Saling Melengkapi Perubatan (CAM)

Pergi ke doktor tidak seperti dulu. Pada zaman dahulu doktor lawatan lebih peribadi dan secara mendalam. Sekarang perubatan tradisional adalah sangat bersifat peribadi dan doktor menghantar rumah anda dengan 5 preskripsi yang anda perlukan untuk mula mengambil segera. Satu-satunya masalah adalah anda akan kembali minggu depan kerana semua pihak memberi kesan bahawa anda mempunyai dari semua ubat doktor yang ditetapkan anda di tempat pertama dan masalah asal anda masih tidak akan dapat diselesaikan. Malangnya, sebab di sebalik semua preskripsi baru kerana semua sogokan yang doktor mendapatkan untuk menetapkan mereka. Walaupun, ubat-ubatan ini tidak membantu pesakit dan sudah pasti akan menyebabkan lebih banyak gejala. Jadi ramai rakyat Amerika telah mula melihat ke arah perubatan sampingan dan alternatif.

Perubatan sampingan dan alternatif (CAM) adalah sekumpulan amalan perubatan yang pelbagai yang tidak diterima secara umum oleh perubatan konvensional, perubatan konvensional menjadi ubat diamalkan oleh MD, DO, ahli psikologi, jururawat berdaftar, atau ahli terapi fizikal. Kumpulan ubat yang sentiasa berubah dan jenis ubat yang sangat luas, namun matlamat utama jenis ini ubat adalah mencari kesihatan badan keseluruhan dan kesejahteraan. Pengetua dan garis panduan bagi setiap jenis individu CAM walaupun pelbagai adalah berdasarkan kepada sifat-sifat yang menyeluruh, di mana merawat tubuh secara keseluruhan dan menyelesaikan masalah asas adalah jauh lebih penting dalam jangka masa panjang dan bukan hanya mengurangkan gejala.

CAM melibatkan hubungan antara minda dan badan dan bukan sahaja melegakan simptom tetapi bekerja untuk menyelesaikan masalah asas juga. Walaupun, yang digunakan bersama dengan satu sama lain, ubat-ubatan pelengkap dan alternatif dua kumpulan yang berbeza perubatan. Perubatan sampingan tidak seperti kohort yang digunakan bersama-sama dengan perubatan tradisional. Oleh itu, rawatan atau perubatan pelengkap cara konvensional untuk menyelesaikan sakit, penyakit atau penyakit. Di mana sebagai perubatan alternatif, digunakan di tempat perubatan konvensional untuk menggalakkan pemulihan diri, dan perubatan pencegahan.

Pada masa lalu, CAM tidak diterima kerana kekurangan asas saintifik dan bukti. Walau bagaimanapun, kerana amalan CAM ramai yang berakar umbi dalam sejarah Timur dan berdasarkan kepada perubatan tradisional, pengetahuan rakyat, dan kepercayaan rohani orang kini beralih kepada jenis ubat. Belum lagi bahawa pesakit melihat dan merasa hasil dari CAM. Terdapat pengaruh tidak lebih daripada testimoni orang lain, yang menyebabkan kenaikan CAM. Perubatan Barat, walaupun masih teragak-agak, hanya mula menggunakan beberapa ubat-ubatan alternatif sebagai pelengkap kepada kaedah konvensional mereka. Selain itu insurans telah bertukar sudut dan mula membenarkan beberapa ubat-ubatan alternatif sebagai sebahagian daripada manfaat yang dilindungi mereka. Itu bukan untuk mengatakan CAM yang benar-benar diterima oleh masyarakat perubatan, ia adalah jauh di luar. Walau bagaimanapun ia telah membuka pintu untuk pendekatan baru untuk penyembuhan ada juga yang tidak idea-idea lama dengan kaedah baru.

Oleh kerana kepelbagaian yang ada ini CAM, ia adalah lebih mudah untuk mengumpulkan mereka bersama-sama untuk memahami apa jenis perubatan dan rawatan yang diberikan. Kategori yang termasuk produk semula jadi, perubatan minda-badan, dan amalan manipulasi dan berdasarkan badan. Produk semulajadi termasuk pelbagai ubat-ubatan herba, vitamin, mineral dan lain-lain "produk semula jadi". Produk dianggap semulajadi boleh termasuk suplemen pemakanan, herba atau botani, dan probiotik. Ubat minda-badan memberi tumpuan kepada hubungan antara minda dan badan untuk menyembuhkan dan menggalakkan kesihatan. Amalan-amalan ini termasuk meditasi, yoga, akupunktur, mendalam bernafas, imej berpandu, hipnoterapi, dan tai chi. Akhir sekali amalan manipulasi dan berdasarkan badan memberi tumpuan kepada sistem badan dan struktur mereka. Manipulasi tulang belakang daripada penjagaan kiropraktik dan terapi urut adalah dua biasa digunakan amalan berasaskan badan.

Sebelum anda memilih CAM yang ia adalah yang terbaik untuk penyelidikan dan meminta rakan-rakan dan rakan sekerja anda untuk cadangan. Ia adalah perkara biasa untuk berasa takut atau bimbang kerana ia bukan arus perdana, namun dengan populariti dan pertumbuhan yang ia masih terus menerima, CAM adalah kumpulan seterusnya perubatan konvensional.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar