Kamis, 12 November 2015

Kembali ke Masa Depan Dengan Minyak Lavender

Kembali ke Masa Depan Dengan Minyak Lavender

Adalah sukar untuk membayangkan bunga dapat menenangkan saraf anda, mengurangkan keradangan dan bengkak, menggalakkan penyembuhan lebih cepat untuk luka bakar yang ringan, mengurangkan sakit otot, dan mengatasi insomnia. Siapa sangka bahawa dari bunga ungu kecil akan diperolehi salah satu minyak pati yang paling serba boleh alam tumbuhan ini boleh tawarkan.

Sebagai salah satu daripada minyak pati yang paling lemah lembut dan pelbagai guna, Lavender memberikan kesan positif ke atas kehadiran mental, emosi, fizikal, dan metafizik seseorang individu. Minyak ini membawa keadaan terang, ketenangan fikiran, dan keharmonian emosi. Lavender berjaya digunakan untuk membetulkan insomnia, tekanan, kemurungan dan bimbang. Lavender juga terkenal sebagai salah satu minyak yang membawa sifat-sifat penyembuhan optimum dalam minyak pati lain yang diadun dengan.

Tambahan pula, ia diperolehi tanpa preskripsi. Sebelum ini dijumpai di negara-negara Mediterranean, tumbuhan ini saka telah berharga untuk aroma dan ciri perubatan. Lavender telah digunakan untuk sifat-sifat penyembuhan selama berabad-abad dalam bentuk bunga kering dan minyak pati, dan masih hari ini ia telah mengekalkan popularitinya.

Kebenaran Startling tentang Faedah Kesihatan Lavender

Ini minyak pati yang sangat serba boleh terkenal kepada beribu-ribu orang. Dalam beberapa dekad yang lalu, penyelidik telah meletakkan bunga ini unik dan ekstrak di bawah mikroskop dengan penemuan yang luar biasa.

Lavender telah diiktiraf sebagai salah satu bahan yang paling berfaedah semula jadi untuk membantu dan menghentikan kesakitan akibat kemalangan kecil seperti terbakar atau luka. Lavender juga disyorkan untuk sakit selaran matahari. Sakit kepala juga boleh hilang apabila sejumlah kecil minyak lavender diurut pada kuil-kuil atau tengkuk leher anda.

Lavender kini sedang dikaji untuk mencegah dan merawat pelbagai jenis kanser, dan di samping penyelidikan awal yang lain telah menunjukkan bahawa bahagian-bahagian bunga mungkin membantu lebih rendah kedua-dua kolesterol dan gula darah peringkat.

Tiada kesan sampingan yang diketahui dengan Minyak Lavender. Hanya dalam kes-kes yang sangat jarang berlaku boleh minyak menyebabkan tindak balas kulit alahan.

Sesetengah herba lebih berguna

Bawang putih

Bawang putih adalah antibiotik alternatif dan digunakan untuk membasmi luka, jangkitan telinga merawat, kolera dan Tifus. Herba ini adalah anti-kulat dan agen anti-oksida dan boleh membantu mengurangkan kolesterol. Ia juga mungkin memberi manfaat kepada unsur-unsur risiko penyakit jantung, seperti tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi, diabetes dan kanser.

Lebihan bawang putih boleh menyebabkan sakit perut / kembung, asma pekerjaan, jawatan pendarahan Koperasi, kembung, nafas miskin, bau badan, dan kerengsaan kulit. Individu yang mempunyai gangguan pendarahan tidak perlu menggunakan bawang putih.

Parsley

Parsley (Petroselinum) adalah salah satu herba yang terbaik diiktiraf, diuretik dan paling berkhasiat yang mengandungi sejumlah besar vitamin A, B, C dan mineral kalsium, besi, fosforus, kalium dan magnesium. Ia amat berguna untuk buah pinggang dan isu-isu kencing dan pengekalan air.

Oregano Minyak

Herba ini mempunyai penyembuhan, anti-oksida dan anti-mikrob. Ia digunakan untuk merawat perut sedikit kecewa, bronkitis, ketegangan saraf, gigitan serangga, penyakit sendi, sakit telinga, sakit gigi dan apatah lagi kaki makan air. Ia juga membantu dalam melegakan kembung, gas, masalah saluran kencing, artritis reumatoid, kelenjar bengkak, dan kekurangan peluh. Selain itu, ia adalah seperti yang berkuasa sebagai 'morfin' sebagai pembunuh rasa sakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar