Kamis, 12 November 2015

Mudah Resipi Home And Latihan Untuk Mata Letih

Mudah Resipi Home And Latihan Untuk Mata Letih

Membaca terlalu lama dalam cahaya terlalu malap atau terlalu terang atau menghabiskan berjam-jam di depan skrin komputer boleh menyebabkan mata keletihan. Membaca di dalam kenderaan yang bergerak atau menonton televisyen terlalu banyak juga boleh menyebabkan mata letih. Dalam kaedah perubatan Cina kesihatan mata dikaitkan dengan kesihatan hati. Selain mendapat pemakanan yang betul untuk hati anda dan oleh itu mata anda, cuba beberapa senaman ini mudah mata.

Latihan untuk mata letih:

1. Urut sudut dalam kedua-dua kening anda dalam gerakan membulat firma dengan menggunakan ibu jari anda.

2. Letakkan jari telunjuk di tempat antara sudut luar kening dan mata anda. Urut perlahan-lahan dalam gerakan membulat kemurungan kecil yang boleh didapati setengah inci kembali dari tempat itu.

3. Perlahan-lahan strok kening anda dari hujung dalaman untuk hujung luar menggunakan buku lima jari telunjuk anda diikuti dengan strok seluruh tulang pipi anda. Ulangi beberapa kali.

4. Tanpa bergerak muka anda, gerakkan mata anda atas dan ke bawah, kiri dan kanan mengikut nombor tersebut pada jam, mengikut arah jam dan kemudian anti-arah jam dalam gerak perlahan.

5. Pace jari telunjuk anda kira-kira lapan inci di hadapan hidung anda. Melihat pertama di hujung jari telunjuk kemudian melihat objek yang jauh dengan cepat. Ulangi beberapa kali.

6. Gosok tapak tangan anda bersama-sama sehingga mereka terasa panas. Meletakkan mereka di atas mata anda. Rasa keletihan lebur jauh dalam sensasi yang hangat.

7. mengurut tunggal kedua-dua kaki-betul di bawah jari kaki kedua dan ketiga. Ini adalah bidang refleks mata. Satu lagi bidang refleks mata boleh didapati dengan segera di bawah kuku jari kaki yang besar.

8. Gunakan jari tengah anda untuk mengurut mata anda bermula dari sudut dalaman. Bergerak ke arah luar di bawah pusingan mata untuk bahagian atas dan kemudian turun ke jambatan hidung.

Makanan untuk mata letih:

1. susu kacang hitam dengan walnut-Dry goreng kacang hitam dan jumlah yang sama walnut secara berasingan. Apabila sejuk, membuang lapisan luar walnut dan lecek atau gilingan mereka. Setiap pagi sebelum atau selepas sarapan pagi, kacau satu sudu setiap kedua-dua bahan-bahan ke dalam secawan susu panas. Madu boleh ditambah. Protein kaya dan vitamin terutama B salah, kalsium dan fosforus yang terdapat dalam bahan-bahan ini membantu untuk menguatkan otot mata dan melegakan keletihan mata.

2. Cina kotak beri duri dan delima sup-Double mendidih sepuluh gram setiap Cina beri kotak duri, delima, keladi Cina dan tarikh merah. Berkhasiat untuk hati dan buah pinggang. Boleh diminum atas dasar jangka panjang untuk menenangkan mata letih.

3. Chrysanthemum dan dandelion teh Letakkan beberapa bunga kering kekwa (sembilan gram) dan separuh jumlah dandelion kering dalam teko. Tuangkan air dan curam mendidih selama lima hingga sepuluh minit. Madu boleh ditambah jika dikehendaki. Teh ini membersihkan hati dan mencerahkan penglihatan. Ia adalah lebih baik untuk minum selepas makan.

4. Cina beri kotak duri dan bunga kekwa tea- Tuangkan air mendidih ke dalam teko yang mengandungi sembilan gram setiap duri buah kotak dan bunga kekwa. Curam selama lima minit. Baik untuk penglihatan kabur dan mata kering.

5. kacang soya hitam dan biji bijan hitam stew- goreng kering kacang soya hitam. Meletakkan jumlah sama bijan ke dalam periuk air. Masak hingga mendidih, masukkan kacang soya sejuk bersama-sama dengan sebahagian daripada halia dan masak bertutup selama sepuluh minit. Tutup dan terus menggelegak sehingga kacang masak. Perasakan dengan sedikit garam. Rebus Ini membantu memperbaiki penglihatan.

6. Saderi, pudina dan pasli jus Campurkan bersama-sama jus dari saderi, pudina dan pasli Cina. Minum segar. Ini adalah satu ubatan orang tua Cina untuk menyejukkan hati dan mencerahkan penglihatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar