Kamis, 12 November 2015

Musim panas dan Kesihatan Anda dan Kesejahteraan

Musim panas dan Kesihatan Anda dan Kesejahteraan

Musim panas adalah masa apabila anda perlu membayar perhatian khusus kepada aspek kesihatan dan kesihatan badan anda, kerana walaupun sedikit kecuaian boleh membawa kepada masalah besar. Berikut adalah senarai beberapa kawasan yang anda perlu bekerja pada.

• Pertama, anda perlu untuk memastikan bahawa anda memohon pelindung matahari setiap kali anda keluar ke matahari. Satu faktor penting yang perlu dipertimbangkan di sini adalah bahawa ia tidak perlu mempunyai bahan-bahan yang mungkin menyebabkan kanser. Ini adalah PABA, benzophenone-3, homosalate, octyl-methoxycinnamate (OMC) dan 4-metil-benzylidene camphor (4- MBC). Jadi, walaupun ia mungkin kelihatan membosankan untuk memeriksa bahan-bahan losyen, ingat bahawa ia mungkin berubah menjadi satu amalan menyelamatkan nyawa.

• Jika anda berfikir untuk mengelakkan matahari sama sekali semasa musim panas disebabkan oleh haba, perlu diingat bahawa dari perspektif kesihatan dan kesejahteraan anda, anda perlu mendapat banyak vitamin D, dan matahari adalah sumber terbaik untuk ! Walau bagaimanapun, ia adalah yang terbaik bahawa anda tidak memohon pelindung matahari pada zaman kamu keluar hanya untuk tujuan ini. Inilah sebabnya mengapa pendedahan 15-30 minit adalah lebih daripada mencukupi.

• Satu lagi perkara yang perlu diingat adalah bahawa anda perlu untuk mengambil banyak buah-buahan segar dan sayur-sayuran untuk menjaga kesihatan dan kesejahteraan anda meter ke atas. Terdapat banyak pilihan dengan semua pasar tani dan berjalan. Anda benar-benar boleh dibandingkan pada protein dan vitamin dan mengurangkan karbohidrat dan lemak dengan memakan salad, banyak bijirin dan sayur-sayuran yang hanya boleh didapati dalam keadaan yang terbaik dalam beberapa bulan.

• banyak minum air adalah satu amalan yang anda tidak boleh lupa, terutamanya jika badan anda mempunyai kecenderungan untuk banyak berpeluh. Kandungan air perlu kerap ditambah, jika tidak ia boleh membawa kepada penurunan dalam kecekapan anda, dan juga pelbagai masalah fisiologi yang lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar