Kamis, 12 November 2015

Tiga Jenis Daripada Tidur Aids

Tiga Jenis Daripada Tidur Aids

Satu tabiat tidur yang baik mempunyai banyak manfaat. Sebagai permulaan, ia boleh:

* Meningkatkan kesihatan
* Mengurangkan berat badan yang berlebihan
* Meningkatkan sistem imun anda
* Meningkatkan metabolisme anda
* Membuat anda berasa lebih baik

Tubuh manusia memerlukan purata lapan jam tidur setiap 24 jam. Walau bagaimanapun, pada hari dan zaman kita, cukup tidur boleh menjadi masalah. Campuran ini dengan diet yang miskin dan gaya hidup tidak aktif, dan masalah tidur anda mungkin membawa kepada masalah fizikal jangka panjang.

Jadi, jika anda mempunyai masalah ini, anda jelas akan ingin mencuba beberapa petua untuk mudah tidur. Dan tidak, anda mempunyai banyak pilihan selain pil tidur. Terdapat cara-cara lain yang anda boleh memulihkan kitaran tidur anda tanpa perlu ubat-ubatan.

Aromaterapi

Aromaterapi adalah berdasarkan minyak pati dan pelbagai sebatian. Apabila digunakan ia mendorong perasaan cahaya pada seseorang untuk membantu mendorong tidur.

Banyak varian Aromaterapi menggunakan bahan-bahan yang berbeza, yang paling ketara daripada yang Neroli, Chamomile, Sage, Lavender, Mandarin, Rose, Sandalwood, dan lain-lain Walaupun Aromaterapi boleh digunakan dalam pelbagai cara, sejauh tidur pergi, anda mungkin mahu bermula dengan setanggi, atau jika anda lebih suka periuk di mana untuk membakar daun aromatik.

Makanan dan minuman

Walaupun sesetengah orang mungkin mencemuh idea, makan beberapa jenis makanan yang boleh menjadi lebih baik pada mendorong tidur daripada beberapa pil tidur. Satu contoh yang baik dan popular akan menjadi segelas susu suam bagaimanapun mana-mana jenis makanan yang besar kalsium dan magnesium kandungan boleh membantu anda mencapai keadaan rehat. Dan seperti yang kita semua tahu, susu mengandungi banyak kalsium. Walau bagaimanapun, jika anda mahu Magnesium, anda boleh dengan mudah mendapatkan bahawa dari kebanyakan jenis kacang dan bijirin. Selain daripada ciri-ciri mendorong tidur, anda juga harus ingat bahawa makan jenis-jenis makanan yang baik untuk kesihatan seseorang.

Pil tidur

Orang yang mempunyai kes serius insomnia akan tiada pilihan lain tetapi untuk mencuba pil tidur. Tetapi sebelum anda mula menggunakannya, anda harus cuba untuk belajar sedikit tentang mereka. Pil tidur mengandungi bahan yang dipanggil Melatonin, yang sebenarnya adalah hormon di dalam tubuh manusia yang membantu ia mencapai keadaan rehat. Dalam kes-kes di mana tahap melatonin badan adalah rendah, insomnia mungkin ditetapkan dalam.

Walau bagaimanapun, kebanyakan pil tidur bukanlah penyelesaian jangka panjang dan hanya perlu digunakan dalam keadaan di mana kitaran tidur semula jadi anda telah diganggu oleh keadaan luaran.

Untuk selesaikan, walaupun kurang tidur mungkin tidak merosakkan kesihatan anda dalam jangka pendek, jika dibiarkan berterusan, ia boleh membawa kepada masalah yang lebih serius. Jadi jika anda mempunyai masalah ini, anda mungkin tidak mempunyai pilihan lain selain menggunakan alat bantu tidur untuk mendapatkan semula kitaran tidur biasa anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar