Kamis, 12 November 2015

Muka Mole Pembuangan

Muka Mole Pembuangan

Satu tahi lalat di muka dianggap tanda kecantikan; tetapi jika tahi lalat tumbuh terlalu besar, atau jika terdapat banyak tahi lalat muka, seseorang boleh mempertimbangkan penyingkiran tahi lalat muka. Penyingkiran tahi lalat Muka sebaik-baiknya perlu dilakukan oleh doktor anda dan tidak di rumah.

Doktor anda akan mengambil lihat pada saiz dan bentuk tahi lalat, dan membuat keputusan mengenai penyingkiran pilihan terbaik untuk digunakan. Mana-mana pilihan yang dipilih, anestetik tempatan pertama yang disuntik ke dalam kulit di sekitarnya untuk membantu mengebaskan kawasan itu.

Pemotongan

Pemotongan adalah penyingkiran tahi lalat tertua digunakan di mana tisu di sekeliling tahi lalat dipotong cukup dalam untuk membuang sel-sel dalam, tisu dan tahi lalat sepenuhnya dengan pisau bedah. Lubang terhasil dijahit sehingga menjamin penyingkiran lengkap tahi lalat. Walau bagaimanapun mungkin ada parut di tapak tahi lalat; bagaimana menonjol parut kekal bergantung kepada saiz dan kedalaman pemotongan make untuk membuang sel-sel tahi lalat.

Bercukur

Jika tahi lalat tidak begitu dalam, bercukur adalah pilihan penyingkiran muka yang baik. Di sini doktor menggunakan pisau tajam untuk mencukur kulit sehingga tahi lalat adalah walaupun dengan kulit muka. Walaupun tiada jahitan digunakan di sini, ia boleh meninggalkan sel tahi lalat yang boleh membahagi dan membentuk tahi lalat sekali lagi.

Laser penyingkiran

Laser penyingkiran tahi lalat yang terakhir kaedah penyingkiran tahi lalat yang digunakan hari ini dengan laser sangat tertumpu dan khusus. Kaedah penyingkiran tahi lalat yang terbaik untuk mengeluarkan tahi lalat rata dan cetek dengan sebanyak tiga rawatan untuk memastikan penyingkiran tahi lalat lengkap. Walaupun banyak, ini kaedah penyingkiran muka tidak meninggalkan sebarang parut kerana ia hanya memberi kesan kepada lapisan kulit cetek.

Electrocautery

Dalam kes electrocautery, sekeping khusus peralatan digunakan untuk membakar lapisan kulit cetek off. Walau bagaimanapun sebagai alat pemanas ini tidak boleh mencapai atau menembusi lapisan kulit dalam, ia tidak membantu dalam menghapuskan tahi lalat dibangkitkan dan tahi lalat yang mencapai jauh ke dalam kulit.

Anda perlu membuat keputusan mengenai muka pilihan penyingkiran tahi lalat yang betul untuk digunakan berdasarkan bajet anda, saiz dan kedudukan tahi lalat dan berapa dalam tahi lalat anda. Mana-mana pilihan doktor akhirnya mencadangkan dan menggunakan untuk penyingkiran tahi lalat muka, anda perlu pastikan anda menyimpan laman tahi lalat yang bersih dan bebas bakteria untuk mengelakkan jangkitan.
Penjagaan selepas penyingkiran muka

Pastikan badan anda terhidrat dengan kira-kira 8 gelas air setiap hari kerana ini membantu dengan pemulihan struktur kulit dan pembiakan sel. Anda boleh membantu menghalang alahan dengan menggunakan pelembap hypoallergenic ringan ke laman web ini sekali sehari. Elakkan terdedah kepada cahaya matahari selepas tahi lalat itu dikeluarkan sebagai matahari membuat merah kuping dan mudah terbakar untuk meninggalkan parut. Jika anda perlu keluar rumah, lebih baik untuk berbuat demikian selepas menggunakan beberapa skrin matahari di kuping dan persekitaran.

Di samping itu, untuk menggalakkan penyembuhan selepas penyingkiran muka, elakkan minuman alkohol minum dan kafein berasaskan kerana mereka hanya peka kulit anda dan laman web ini. Makan lebih banyak buah-buahan dan sayur-sayuran untuk hidrat kulit anda dan untuk mengembalikan kecantikan wajah anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar