Kamis, 12 November 2015

Pengeringan Herbs - Cari Bagaimana Untuk Kering Herba Kekalkan Sifat Penyembuhan mereka (Bahagian 2)

Pengeringan Herbs - Cari Bagaimana Untuk Kering Herba Kekalkan Sifat Penyembuhan mereka (Bahagian 2)

Herba segar mengandungi 40 hingga 80 peratus kelembapan apabila dikumpulkan, buah-buahan - walaupun sehingga 90 peratus. Untuk mengekalkan dan menyimpan mereka, mereka mesti kering untuk mengurangkan kandungan air kepada peratus tertentu. Di samping itu, pengeringan menghalang kemerosotan herba, dan juga, pembangunan mikroorganisma dan acuan. Pengeringan yang tepat pada masanya dan kanan adalah pra-syarat untuk penyediaan herba kualitatif.

Sebelum pengeringan, anda perlu menyusun herba dengan mengeluarkan herba lain, bahagian yang rosak dan layu daripada tumbuh-tumbuhan, sisa batang dan lain-lain Akar dan batang bawah perlu dibasuh di bawah aliran air sejuk. Jika anda rasa bau busuk, anda perlu menyebarkan herba dalam satu lapisan di dalam bilik yang mempunyai pengudaraan dan mengeringkan mereka hingga masa ini bau telah hilang. Jika tidak, anda tidak boleh menggunakan herba.

Bergantung kepada keadaan cuaca dan keperluan standard, herba dikumpulkan hendaklah sama ada udara kering atau haba kering. Sebarkan herba di dalam lapisan nipis kira-kira 1-3 sentimeter lebih kain bersih atau kertas yang kuat (tidak menggunakan akhbar). Ingat untuk menyerahkan mereka secara berkala.

Jika anda berlaku kepada lebih-kering herba, anda meninggalkan mereka di dalam bilik dengan tahap normal kelembapan di udara selama beberapa hari.

Akar dan batang bawah cukup kering apabila mereka memecah masuk ke dalam keping jika anda melanggarnya. Daun dan bunga harus menjadi seperti serbuk jika anda mengisar mereka. Jika anda memerah buah-buahan, mereka tidak harus sentiasa bersama dan tanah.

Apabila herba kering, anda perlu menyusun mereka sekali lagi untuk mengeluarkan orang-orang yang rosak dan tidak boleh digunakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar