Kamis, 12 November 2015

Energy Healing - The Century Paradigm 21

Energy Healing - The Century Paradigm 21

Penyembuhan Tenaga sedang dipromosikan sebagai 21 modaliti alternatif abad, tetapi ia adalah benar-benar purba, yang mempunyai akar dalam asli Amerika, Hindu, dan budaya Cina, untuk menamakan beberapa. Penyembuhan tenaga menggunakan manipulasi halus chi untuk membantu dalam proses penyembuhan. Walaupun ia juga boleh menggabungkan kaedah konvensional seperti perubatan barat, tujuannya berfungsi untuk membebaskan minda seseorang untuk Self-langsung proses penyembuhan. Terdapat banyak cara untuk memudahkan proses penyembuhan. Penyembuhan tenaga boleh termasuk menggunakan herba semulajadi perubatan, kerja badan, amalan rohani, ritual agama, meditasi, senaman, dan doa.

Dalam menuju ke dalam abad ke dua puluh satu, perubatan moden telah membuat banyak kemajuan dan pendahuluan kerana penemuan-penemuan baru dalam bidang kimia, biologi dan fizik. Walaupun kita telah menjadi berbangga dengan kemajuan dalam bidang sains, perubatan moden masih belum menyelesaikan masalah kesihatan kita. Para penyokong Penyembuhan Tenaga tidak menyangkal kesahihan penemuan yang dibuat dalam perubatan konvensional, tetapi hanya cuba untuk meletakkan beberapa perkara dalam perspektif. Terdapat banyak penyakit seperti kanser, distrofi otot, sklerosis berbilang dan pelbagai serius serta kronik penyakit yang melibatkan penawar yang telah menunggu bagi banyak, bertahun-tahun. Ramai orang, terutama mereka yang menderita dengan penyakit yang seolah-olah tidak boleh diubati, mempersoalkan perubatan moden, dan tertanya-tanya jika mereka telah benar-benar dibuat bahawa kemajuan banyak pada semua. Sains perubatan pasti telah mencapai kemajuan dalam perubatan nuklear dan kecemasan, imunologi, pembedahan, epidemiologi dan ujian perubatan. Sistem ini memang sangat penting, tetapi pencegahan penyakit sebenar dan rawatan masih mengelakkan diri penubuhan perubatan moden.

Satu premis Tenaga Penyembuhan dan teori perubatan holistik adalah bahawa perubatan moden, kerana cara bio-mekanikal untuk melihat spesies haiwan, menghadap faktor utama dalam menentukan punca penyakit. Kami bukan sahaja bio-mekanikal mesin kompleks tetapi kita juga adalah sistem bertenaga kompleks yang terdiri daripada banyak faktor kritikal lain seperti emosi, hubungan, keupayaan untuk memberi dan menerima kasih sayang, dan kami memiliki hubungan yang tak terhingga yang berkekalan dengan Ilahi. Jika kita lihat pada tubuh manusia sebagai medan tenaga pelbagai dimensi yang meresap dengan kesedaran, maka kita boleh memastikan bahawa kesihatan kita dan kesejahteraan adalah bergantung kepada kehidupan-daya atau tenaga ceplosan yang mengalir ke dalam sel biokimia dan organ-organ dengan setiap hayat bentuk. Mana-mana galangan atau aliran tenaga yang boleh menyebabkan penyakit dan kematian berikutnya dalam beberapa kes.

Penyembuhan tenaga tidak begitu mengambil berat tentang sebab dan akibat (lalu dan masa depan), tetapi melihat kepada ketidakseimbangan dari segi masa kini. Seorang pahlawan di medan perang tidak akan dibenarkan dalam meminta di mana anak panah itu datang dari yang melekat di sisinya, tetapi hanya untuk mengeluarkan anak panah itu akan menjadi penyelesaian kepada masalah itu. Bagaimana untuk membuang anak panah penyakit adalah nombor satu pertanyaan di tangan, dan nombor dua ialah rancangan bagaimana untuk tidak tersekat (sakit) lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar