Kamis, 12 November 2015

Menthol Oil - Kepentingan dan Kegunaan

Menthol Oil - Kepentingan dan Kegunaan

Ia adalah bahan yang wujud secara semula jadi dalam tumbuh-tumbuhan pudina lada dan isl merujuk kepada penawar herba diekstrak daripada pokok yang sama. nama botaninya ialah 'Mentha piperita' yang pada asasnya diekstrak melalui proses penyulingan wap. Minyak ini mempunyai ciri-ciri dengan aroma yang kuat, tetapi manis pudina. Memandangkan aroma minty yang kuat bahawa ia membawa, ia adalah yang paling sering digunakan untuk tujuan terapeutik.

Industrinya yang berkembang pesat hari ini, kerana ia popular digunakan dalam produk penjagaan peribadi seperti pelembap bibir, pelembap, astringents, produk mandian dan lain-lain Ia adalah pengeluar pada dasarnya mensasarkan industri penjagaan diri dan kosmetik untuk perniagaan mereka. Syarikat-syarikat farmaseutikal juga, mencarinya adalah dalam bentuk tulen sebagai bahan penting untuk digunakan dalam penjagaan kulit serta produk penjagaan gigi. Oleh itu, syarikat-syarikat farmaseutikal juga berlaku untuk menjadi sasaran utama bagi pembekalnya.

The pelbagai kegunaan daripadanya komoditi yang dikehendaki dalam sehari untuk kehidupan hari juga. Secara kebetulan, rangsangan reseptor sejuk kulit adalah ciri-ciri yang paling penting tunggal itu, yang menjadikan ia seperti barang yang berguna. Ia menyebabkan sensasi yang amat menyejukkan setiap kali ia dihidu atau disapu pada kulit. Walaupun ia tidak bahawa perubahan suhu kulit, tetapi ia sebenarnya hanya menghasilkan satu 'sensasi' perubahan suhu pada kulit beliau. Menenangkan dan menyegarkan kecenderungan minyak menthol yang membantu banyak dalam menghilangkan rasa loya, terutamanya semasa mengandung. The demam pagi semasa mengandung boleh dilayan dengan baik dengan itu, walaupun penggunaan hanya boleh dilakukan di bawah bimbingan seorang doktor yang berkelayakan. Selain itu, minyak menthol boleh diletakkan untuk kegunaan yang berbeza. Sesetengah daripada mereka adalah seperti di bawah:

Merawat Tekanan
ia adalah menakjubkan berkesan dalam merawat tekanan. Sifat asas menyegarkan minyak ini membantu dalam melegakan kemurungan, kebimbangan dan keletihan mental untuk banyak. Hanya urutan ringan dengan minyak menthol di dahi boleh cukup berkesan untuk menghilangkan kegelisahan.

Penjagaan Gigi

Memandangkan wangian yang amat menyegarkan yang mempunyai minyak, ia membantu merawat nafas berbau dan dengan itu digunakan dengan meluas dalam pembuatan mencuci mulut. Selain itu, minyak menthol juga dikenali untuk melindungi gusi daripada kuman dan oleh itu digunakan dengan meluas ubat gigi atau lain-lain produk penjagaan oral.

Merawat Masalah Pernafasan

A saluran pernafasan sesak boleh diberikan jelas menggunakannya. Caranya adalah dengan meletakkan beberapa titik minyak ke dalam cawan yang penuh dengan air mendidih dan menyedut wap untuk membersihkan hidung tersumbat dan batuk terkumpul dan sejuk itu. Sinusitis, bronkitis dan asma juga dirawat menggunakan minyak menthol. Kebanyakan Firefox sapu sejuk terdiri daripada minyak menthol yang serta-merta hilang kesesakan, walaupun ia bukanlah rawatan kekal untuk masalah pernafasan.

Penjagaan kulit dan rambut

Ia kesan penyejukan menjadikan ia bahan berguna dalam pelbagai kulit dan produk penjagaan rambut. Selaran matahari, kulit kusam dan kerengsaan kulit adalah beberapa isu yang boleh ditangani dengan minyak menthol, selain itu, kelemumur kepala dan kutu juga boleh dilayan dengan baik dengannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar