Kamis, 12 November 2015

Tahi lalat kulit

Tahi lalat kulit

Tahi lalat adalah pigmentasi kulit yang terdapat di beberapa kawasan di badan. Ada yang percaya tahi lalat menjadi aset manakala yang lain percaya ia menjadi penghalang kepada kulit yang sempurna mereka. Tetapi beberapa tahi lalat adalah untuk dihapuskan kerana mereka adalah dalam keadaan kanser pra. Terdapat banyak cara keluar untuk membasmi tahi lalat kulit. Ia boleh berkisar dari semula jadi untuk pembedahan dari sederhana kepada teruk dan dari murah untuk mahal. Jika anda serius berminat untuk menghapuskan tahi lalat kulit anda, maka anda perlu mendapatkan bantuan seorang pakar bedah kosmetik untuk menilai tahi lalat.

Jika anda tidak mahu untuk pergi untuk rawatan pembedahan anda boleh mendapatkan bantuan daripada pakar dermatologi kosmetik untuk sebarang ubat, krim atau beberapa cara semula jadi untuk menghapuskan yang sama. Tetapi cara yang paling berkesan untuk menghilangkan tahi lalat adalah untuk pergi untuk rawatan pembedahan. Anda mempunyai tiga pilihan untuk rawatan pembedahan iaitu menumbuk biopsi, mencukur pemotongan dan pembedahan pemotongan. Pembedahan Cukur digunakan apabila tahi lalat dibangkitkan di atas kulit, dan dalam keadaan ini pakar bedah mencukur kawasan tahi lalat yang dibangkitkan sehingga ia datang kepada tahap kulit normal. Punch biopsi dipohon tahi lalat kecil dan dalam jenis ini pembedahan, alat khas digunakan.

Sebaliknya, pembedahan pemotongan dihapuskan sepenuhnya dan ditutup dengan bantuan jahitan.

Jika anda tidak mahu untuk pergi untuk pembedahan, anda juga boleh memilih penyingkiran laser, ia juga adalah sama berkesan. Tetapi beliau boleh digunakan hanya apabila tahi lalat adalah rata dan tidak boleh digunakan untuk orang-orang yang dibangkitkan di atas kulit atau orang-orang besar. Biasanya orang menggunakan pes bloodroot untuk tahi lalat di Amerika Syarikat. Tetapi ia mempunyai kelemahan kecil yang kesan belum diketahui dan juga boleh membawa kepada kesan yang boleh membahayakan tahi lalat pada masa depan. Sebelum memohon apa-apa untuk tahi lalat anda, anda dinasihatkan untuk berunding dengan pembekal penjagaan kesihatan anda untuk kesan sampingan. Jika anda yakin tentang rawatan yang anda boleh memohon dalam prosedur yang betul dan mendapatkan hasil yang terbaik daripada itu.

Anda memerlukan maklumat yang boleh dipercayai dan cara-cara yang terbukti untuk menunjukkan bagaimana tahi lalat boleh dikeluarkan sekali untuk semua. Ia adalah disebabkan kerana perubahan hormon dan turun naik. Untuk tahi lalat kulit yang lebih mendalam, penyedia jagaan kesihatan menggunakan kaedah laser untuk menghapuskan mereka atau membuat pemotongan untuk membasmi.

1 komentar:

  1. Ya...tahi lalat bisa dihilangkan dengan cara alami selain pembedahan oleh dokter seperti menggunakan laser

    BalasHapus